Mediálny svet a mládež

9. mája 2016, majka95, Nezaradené

Média sú dnes neodmysliteľnou súčasťou života každého človeka. Ovplyvňujú naše názory a aj naše rozhodnutia. Dôležitou skupinou, na ktorú média pôsobia sú hlavne deti a mládež. Potrebnou súčasťou médií je reklama. Pokiaľ ide priamo o svet reklamy sú cieľovou skupinou najmä deti a mládež stredoškolského veku, pretože predstavujú najväčších spotrebiteľov produktov rôzneho druhu. Keďže hovoríme o médiách ide najmä o produkty ako sú rôzne nové technológie v podobe najnovších mobilov, či aplikácií v nich. Ďalej sú deti a mládež skupinou, ktorú výrazne ovplyvňuje aj internet, či televízia. Veľkú časť voľného času detí zaberá fenomén, ktorým je televízia. Keďže je táto skupina mladých ľudí taká vnímavá je aj veľmi ľahko ovplyvniteľná. Rýchlo sa učia napodobovať veci, na ktoré však nie sú pripravení. Za najrizikovejší faktor môžeme považovať hlavne násilie. Ide o výskyt násilia a brutality, ktoré sú zobrazované v spravodajstve. Sledovanie násilia má priame dôsledky a hlavne negatívne účinky na psychiku, ale aj správanie mládeže. Čím viac násilia mládež vidí, tým je väčšia pravdepodobnosť, že sa začnú násilnejšie správať a taktiež, že budú mať sklony k násilnému správaniu aj v dospelosti. Je možné, že čím viac násilia sa im ukazuje, tým menšiu citlivosť k ich následkom budú tieto deti mať teraz a aj v budúcnosti. Práve preto treba dbať  na to aby boli mediálne obsahy pochopené správne a zároveň aby tieto obsahy pozitívne vplývali na rozvoj vedomostí detí. Aby sa s médiami zoznámili a naučili sa informácie a nové vedomosti pochopiť a využiť správne. Televízia a aj internet sú dnes už nepostrádateľnou súčasťou životného štýlu, preto je nemožné aby sa od nich deti izolovali. Preto by v tejto oblasti mali v primeranej miere  zakročiť rodičia, aby niesli zodpovednosť za žánre, ktoré sledujú. Či by rodičia mali vyberať programy, ktoré ich deti sledujú je otázne. No myslím, že to ani nie je o tom, či im rodičia budú určovať, čo môžu pozerať a čo nie, ale aby programy, ktoré sledujú boli pestré. Teda aby sa mohli určitým spôsobom vzdelávať aj v oblasti kultúry, dejín a taktiež aby vedeli, čo sa deje vo svete a mnohé iné. Podstatné je aby sledovali to, čo im prospieva ale zároveň je dôležité aby ich to aj bavilo a tiež, aby mali schopnosť rozlíšiť, čo je pre nich dôležité a zároveň aby vedeli rozlíšiť kvalitné a správne informácie od nepodstatných bulvárov.